"Hold afstand til mig og dine medkunder! Du skal ikke komme ind, hvis du er syg!".
Mandag aften skrev den 32-årige farmaceut Helen Christine Lohmann et opslag på Facebook, som nu er gået viralt. Over 14.000 Facebook-brugere har delt opslaget.
Måske har statsminister Mette Frederiksen også set opslaget. For dagen efter meldte statsministeren og fødevareministeren på to pressemøder nye restriktioner ud for blandt andet butikker og handlende med lukninger og diskretionslinjer. Dronningen efterfulgte med en opsang.
Men er vi blevet bedre til at holde afstand?
Farmaceuten rapporterede til DR fra apoteket i Roskilde onsdag aften på sin første vagt efter pressemødet.
Helen har en grund til at frygte reaktionerne. "Det er din skyld, hvis jeg dør", sagde en kunde i sidste uge. Andre kunder er nøjedes med en mindre omgang skældud. Det sker ikke onsdag aften.
Efter tirsdagens pressemøder har apoteket sat diskretionsstreger på gulvene, så kunderne står en meter fra skranken.
Og nu er der også skilte, hvor det står, at kunderne skal blive udenfor, indtil det er deres tur. Der er sat stole op til de ventende ude på fortovet. Men det regner, så Helen frygter for deres reaktion. Men ingen brokker sig i aften.
Det er ikke unormalt, at der kommer syge kunder på et apotek. Men netop nu med coronavirussets udbrud er det problematisk.
Helens kollega har den seneste uge betjent en kunde, der fortalte, at han var testet positiv, men at han ingen symptomer havde. "Så pyt", siger han.
I løbet af vagten onsdag aften, skal Helen kun én gang forsvare apotekets forholdsregler. Alle andre kunder holder afstand og rører ikke ved noget.
Helen er ikke nervøs for at blive smittet. Hun skal nok klare den, men hun er nervøs for at smitte de folk, der henter medicin på apoteket, som ikke kan klare coronavirusset.
Det var derfor, hun skrev opslaget på Facebook.
Der bliver længere mellem de syge kunder. Mange flere frivillige og familiemedlemmer, end Helen har set før, kommer forbi apoteket onsdag aften. Hun er begyndt at skrive små sedler med den nødvendige information, som hun putter i poserne sammen med medicinen.
Det er sådan nogle nye tiltag, Helen må finde på.
For det tyder på, at kunderne bliver bedre til at holde afstand - eller at holde sig væk, hvis de er syge.