Planen lå klar.
Med under fire måneder til kommunalvalget var der lagt tanker, energi og budget i Kristine Ammitzbøll-Billes kampagne på sociale medier.
Hun er et forholdsvist ubeskrevet blad i lokalpolitik, og poltiske annoncer på eksempelvis Facebook er derfor et effektivt (og billigt) værktøj til at gøre opmærksom på sig selv som politiker.
Men nu er planen røget i vasken.
For Meta, der står bag Facebook og Instagram, vil fra oktober forbyde politiske og valgrelaterede annoncer i hele EU. Timingen er mildt sagt uheldig, for måneden efter er der kommunalvalg.
Rugbrødsarbejdet begynder
Beslutningen fra Meta sker efter en ny EU-fordning, der skal gøre borgerne bedre i stand til at træffe kvalificerede beslutninger ved valg.
Men kravene til den nye ordning er ifølge Meta for omfattende, og derfor er tech-giganten nu gået planken ud og gjort det forbudt at lave politiske annoncer.
- Hvad jeg ikke kan bruge af kanaler, må jeg hente ind i benene. Så det er flere flyers, og det er mere dørbank. Det er mere af alt det manuelle rugbrødsarbejde, siger Kristine Ammitzbøll-Bille, der stiller op for Radikale Venstre i København, og som i privaten er gift med tidligere folketingsmedlem og minister Simon Emil Ammitzbøll-Bille.
Med Metas nye regel er det stadig muligt for politikerne at skrive om og debattere politik på deres sociale medier - bare ikke gennem annoncering. Er det ikke nok?
- Hvordan skal folk vide, at jeg poster der? Jeg er nødt til at nå ud på en anden måde til nogle, der ikke følger mig i forvejen, siger Kristine Ammitzbøll-Bille.
Og den københavnske lokalpolitiker er ikke alene.
Nicolai Busch Bæhrenz, der under kommunalvalget stiller op for Venstre i Odense Kommune, står også med håret i postkassen.
Den demokratiske samtale er truet efter Metas nye regler, mener Nicolai Busch Bæhrenz: