Vi har fået mange vidunderlige spil fra Japan.
Et land fyldt med kreativitet og fantasi - men også anderledes tilgange. De får ideer, vi kan have svært ved at forstå.
Men vi har jo lært at dyrke Pokémon-universet, så hvorfor ikke også nogle monstre, der bare er meget større?
I Japan elsker de deres 'Monster Hunter'-spil. En vidtforgrenet spilserie, der startede i 2004, og som udgiverne Capcom nu forsøger at gøre til et verdensomspændende fænomen.
Titlen siger det hele. Tror man. For 'Monster Hunter: World' er meget mere end bare at jagte rundt efter monstre. Der er nemlig en god portion rollespil, der skal gennemleves - eller måske snarere: Overstås inden der kommer gang i den.
Siden starten har 'Monster Hunter'-serien bredt sig til mange slags platforme, fra de håndholdte Nintendo DS til XBox, Playstation, kortspil, bøger - og tilmed også forlystelsesparken Universal Studios i Osaka.
Her optræder 'Monster Hunter' side og side med bl.a. manga-favoritten 'One Piece'.
Den skal gøres os alle til fans
Den nye udgave hedder 'Monster Hunter: World', og det er den, der skal gøre os alle til fans. Men succes'en er ikke givet på forhånd.
For 'Monster Hunter: World' er et kompliceret spil med mange elementer - der egentlig ikke passer så godt sammen. Grafikken er heller ikke vildt imponerende. Og det tager tid, lang tid, før man møder en monster, man kan slås med. Vi havde også lidt bøvl med kampsystemet, som ikke er helt i top.
På den anden side: Vi har før oplevet spil, som det tog tid at vænne sig til. I 'Monster Hunter: World'er der kaotisk gameplay og mærkelige menuer at slås med.
Til gengæld er kæmpemonstre er bare sjove i sig selv, og 'Monster Hunter's verden er spændende og fantasifuld - en verden, man har lyst til at udforske.
Så måske hos de eventyrlystne, nysgerrige og tålmodige, at dette japanske fænomen skal finde sine vestlige fans.
'Monster Hunter: World', platforme: Playstation 4, XBox One, PC. Udgiver: Capcom.