Hvad får man, når man krydser én af Japans skarpeste spildirektører med én af verdens mest profilerede fantasy-forfattere?
Svaret er spillet 'Elden Ring', som står til at udkomme i starten af 2022.
Spillet er skabt af det japanske spilselskab FromSoftware med den visonære Hidetaka Miyazaki i spidsen, der er står bag nogle af de sidste par års større spilsuccesser.
Og FromSoftware har fået hjælp fra en lidt uventet kant.
De har nemlig allieret sig med 'Game of Thrones'-forfatteren George R.R. Martin.
Det er stadig sparsomt med de helt store detaljer om spillets historie, men vi ved, at hovedpersonen har mistet sin velsignelse af det store verdens-træ, Erdtree.
Derfor rejser man som spiller rundt for at finde en række gamle runer, der kan genskabe velsignelsen, så man derefter kan indtage rollen som konge i verden.
En stor del af spillet kommer dog sandsynligvis også til at handle om at undersøge huler og dræbe monstre med et væld af forskellige våben, skriver Kotaku.
Under årets Gamescom, der er en stor tysk spilmesse, fik særligt udvalgte for første gang mulighed for at se et 15 minutter langt smugkig på spillet. Én af dem var journalist Michael McWhertor fra netmediet Polygon.
Han forklarer i sin artikel om oplevelsen, at FromSoftware virkelig har gjort en indsats for at skabe en stor åben verden med helt nye niveauer af personlige spillervalg i 'Elden Ring', mens det samtidig tegner til at blive et godt gammeldags rollespil.
Selvom meget stadig er uvist om 'Elden Ring', vil vi her forsøge at gøre dig klogere på, hvad du kan se frem, når spillet kommer på gaden til næste år.
George R.R. Martin lagde grundstenene
Hvad gør man for at undgå at skrive sin sidste bog i 'Game of Thrones'-serien færdig?
Man kaster sig over et stort spilprojekt i stedet.
Det er i hvert fald et af de svinkeærinder, som George R.R. Martin har brugt tiden på.
Tidligt i udviklingen af 'Elden Ring' blev forfatteren kontaktet af FromSoftware, der gerne ville have hjælp til at skabe deres nye verden.
Det har Hidetaka Miyazaki, den drivende kraft hos FromSoftware, fortalt til netmediet IGN.
George R.R. Martin har hovedsagelig skabt en mytologi til spillet, der udspiller sig lang tid før den egentlige handling i spillet finder sted.
- Det har gjort en kæmpe forskel, at vi har haft George R.R. Martin involveret i projektet fra start, så han har kunnet lægge fundamentet til vores verdens historie og mytologi, siger Hedetaka Miyazaki, og uddyber:
- Han har bidraget med ting, vi ikke selv kunne have fundet på, især hvad angår den store historie, de dybe karakterer og en masse drama. Al hans forarbejde har været en kæmpe inspirationskilde for os og den måde, som vi har designet spillet på. Det har virkelig været et godt samarbejde.
Også forfatteren selv ser frem til, at spillet kommer på gaden i starten af det nye år.
Det fortæller han i et interview til en lokal tv-station i delstaten Illinois, WWTW. Den del af indslaget, hvor George R.R. Martin, taler om 'Elden Ring', kan du se i Twitter-opslaget nedenfor.
Den store åbne verden
Spillere, der er bekendt med tidligere titler fra FromSoftware, som 'Dark Souls' og 'Bloodborne', ved, at der ikke er meget hjælp at hente, hvis man har svært ved at finde rundt.
Spiludviklerne har nemlig bevidst fravalgt at have rutevisninger, så spillerne i højere grad selv må forsøge at finde rundt.
Sådan kommer det ikke til at være i 'Elden Ring'.
Her er verdenen nemlig så stor, at spilleren er nødt til at få lidt hjælp til at kunne finde rundt i det store åbne område, der hedder "The Land Between".
- Vores spil er ikke bare stort for at være stort. Vi vil gerne have, at "The Land Between" er et sted fyldt med trusler og nye opdagelser, har FromSoftware-produceren Yasuhiro Kitao udtalt i en præsentationsvideo til netmediet Polygon.
Som i mange andre store åbne rollespil kan man derfor placere sted-markører til at rejse efter, og undervejs få man også vejledning til, hvor man med fordel kan rejse hen næste gang.
Det store åbne område vil indeholde mange overraskelser som store slotte, huler og endda også drager, som pludselig kan angribe fra himlen.
Tamoor Hussein, der arbejder for netmediet GameSpot, har set det 15 minutter lange smugkig, som blev vist bag lukkede døre til årets Gamescom.
Og han er begejstret for det, han så:
- Uanset om man står på toppen af en klippe, kigger ud over en slette med en ildevarslende tåge eller gemmer sig i de snedækkede bjerge, så vil FromSoftware gerne have, at der altid er noget i horisonten, der fanger øjet. Ligesom vi har set i (Zelda-spillet) 'Breath of the Wild', regner udvikleren med, at nysgerrighed vil være din guide i stedet for snesevis af ikoner på et kort, skriver Tamoor Hussein i en artikel fra GameSpot.
Og det kunne godt tyde på, at vi har noget helt særligt i vente.
Under årets Gamescom fik 'Elden Ring' nemlig tre priser for dets demo-visning, der altså ikke skal forveksles med priser til det endelige spil.
Ud over at være kåret som det bedste kommende spil til PlayStation, fik det også priserne for at være det bedste 'Adventure Game' og det bedste 'Role Playing Game' af de folk, der var til stede under Gamescom.
Hos folkene bag 'Elden Ring' er de naturligvis glade for opmærksomheden, som kan ses på deres Twitter-profil.
Noget nyt og noget velkendt
FromSoftware har ikke lagt skjul på, at flere ting i 'Elden Ring' vil være inspireret af deres tidligere titler.
Kampsystemet vil være en blanding af det, man måske kender fra 'Dark Souls', som er langsomt og kalkuleret, men der vil også være mere højhastige elementer fra spil som 'Bloodborne'.
Man kommer også til at kunne rejse hurtigt fra sted til sted ved at gøre brug af de såkaldte "steder med tabt lys", der hedder "Sites of Lost Light" i spillet, og så får man efter sigende også en meget fragmenteret historie, der kan være forskellig fra spiller til spiller.
Og så vil det selvfølgelig i bedste FromSoftware-stil være et meget udfordrende spil, der kan give en lyst til at smide med sin controller.
-- Jeg har været med til at skabe spil i mere end ti år, og det her spil føles som en kulmination på alt det, jeg har været glad for ved spiludvikling, og alt det, vi har bidraget med indtil nu. Jeg håber virkelig, at fansene af vores tidligere spil, vil sætte pris på det nye, siger Hidetaka Miyazaki til IGN.
Bonus: Potte-goblinerne tager nettet med storm
Da den første trailer til 'Elden Ring' udkom i 2021 under spilmessen E3, var folk bjergtaget af de smukke landskaber, de gruopvækkende monstre og en potte.
Potten, der hurtigt blev døbt 'The Pot Goblin' og som kun er til stede i ganske få sekunder af traileren, er en helt almindelig porcelæns-krukke med arme og ben. Men folk er ellevilde med den mystiske skabning, som på nuværende tidspunkt både kan være ven eller fjende.
Du kan se det ultrakorte-klip af potten i Twitter-opslaget fra brugeren Honey, der har fået næsten 2.000 likes.
Siden har historien om potten fået sit eget liv på de sociale medier, og flere fans har kastet sig ud i skitser og memes med det lille væsen som omdrejningspunkt.
Twitter-brugeren Thiago Lehmann er da heller ikke i tvivl om, at det bedste ved 'Elden Ring' bliver "vasedrengen", som han har døbt potte-goblingen i sit Twitter-opslag.
Det bliver spændende at se, om man skal frygte potten, når spillet udkommer til januar 2022.