Få ting er sikre her i livet.
Julen falder altid den 24. december. Og der udkommer et nyt 'FIFA'-spil hvert år.
Sådan har det i hvert fald været siden 1993, hvor det første fodboldspil fra canadiske Electronic Arts (EA) ramte hylderne.
Siden da har 'FIFA' skrevet sig ind i nærmest alle fodboldelskeres hjerter, og det har udviklet sig til at blive en af de mest genkendelige spilserier i verden.
Indtil videre er 'FIFA' blevet solgt i mere end 325 millioner eksemplarer, hvilket placerer det blandt de bedst sælgende spilserier nogensinde.
Der skal noget helt særligt til for at lave et spil, som nærmest alle kender til, og det har EA formået med 'FIFA', der efterhånden næsten er mere synonym med spillet end med den rigtige fodboldorganisation.
Den 1. oktober lander det 29. spil i rækken, når 'FIFA 22' udkommer på tværs af alle platforme.
Derfor dykker vi ned i fire af de mest banebrydende spil i serien – og et, som for alvor delte vandene mellem brugere og anmeldere.
'FIFA International Soccer': Starten på det hele
Den 15. december 1993 skrev EA spilhistorie.
Her udgav de nemlig det første 'FIFA'-spil, der havde titlen 'FIFA International Soccer'.
I første omgang kunne det spilles på Super Nintendo Entertainment System (SNES) og Sega Megadrive, og spillet blev taget utrolig godt imod.
Det er i hvert fald det indtryk, man sidder tilbage med, hvis man har læst anmeldelsen, der var i computermagasinet Games World i 94'.
- Alle mulige smarte tricks kan lade sig gøre. Man kan lave saksespark, flyvende hollænder, frække lobs og hårde skud, så stolperne ryster.
- Vil du hellere spille som dem fra Wimbledon (et fodboldhold der i 90'erne var kendt for deres enormt voldelige spillestil), kan du også lave albueslag, glidende tacklinger og på alle måder smadre dig til succes, stod der i Games World.
I 'FIFA 94' kunne man udelukkende spille med et af de 78 udvalgte landshold, der også talte Danmark, og alle spillerne lignede mere eller mindre hinanden.
EA havde heller ikke fået rettighederne til de officielle spillernavne, så om man spillede med John 'Faxe' Jensen eller Flemming Povlsen var op til fantasien.
Det canadiske spilselskab EA havde allerede i 1988 lavet et amerikansk fodboldspil under titlen 'John Madden Football', men de ville også have et sportsspil, der appellerede mere til et europæisk publikum.
Valget faldt derfor ikke så overraskende på et fodboldspil.
Selvom spillet foregik i 2D, var det lavet isometrisk, så det rent faktisk lignede en 3D-fodboldbane, og det adskilte 'FIFA International Soccer' meget fra andre fodbold-titler på daværende tidspunkt.
Et af de sjoveste aspekter ved spillet var, at man kunne flygte fra dommeren, når han forsøgte at stange en det gule eller røde kort.
'FIFA: Road to World Cup 98': Det med musikken
Woo-hoo!
Alle, der har spillet 'FIFA 98', kan nok næsten ikke tænke på andet end fodbold, når de hører det ikoniske udbrud fra forsangeren i Blur, Damon Albarn, i sangen 'Song 2'
Nummeret var titelsang til det femte FIFA-spil, der udkom i 1997.
Helt banebrydende var der for første gang musik med fra ægte bands - og endda hele seks af slagsens.
Siden da er det blevet særdeles populært at få sin sange med på årets FIFA-soundtrack, og det har næsten affødt sin egen musikkategori, der bare går under begrebet "FIFA-musik".
Tidligere har danske grupper som The Mountains og Outlandish fået deres sange med på den eksklusive liste, og sidste år tog Icekiid overskrifter, da hans sommerhit "Errudumellahvad" blev en del af 'FIFA 21'.
Og for lige at vende tilbage til selve spillet, så var det også ret banebrydende.
I 'FIFA 98' kunne man indtage rollen som "de rigtige spillere", der tilmed til dels lignede den ægte vare, og spille kampe på flere af de mest kendte stadions fra hele verden.
Man kunne også spille indendørs fodbold, en funktion, der senere lagde kimen til den selvstændig 'Fifa Street'- spilserie.
Derudover havde man muligheden for at spille med samtlige 172 FIFA-registrerede landshold, der i virkelighedens verden kunne kvalificere sig til verdensmesterskaberne i fodbold i Frankrig samme år.
Og så var der rent faktisk offside med i spillet.
I 'Troldspejlet' på DR var Stegelmann begejstret for spillet, som især blev rost for grafikken og lydsiden:
'FIFA 09': Velkommen til pengemaskinen
I dag er det utænkeligt, at Ultimate Team-spilfunktionen ikke skulle være en del af 'FIFA', men faktisk blev den først indført i 'FIFA 09'.
Og dengang var det lidt af en hed drøm, som gik i opfyldelse for mange, da man endelig fik muligheden for at sammensætte sit helt eget hold af fodboldstjerner og bruge det til at spille mod andre.
For at få et bedre hold til sit Ultimate Team, må man først og fremmest åbne "lootboxes" i form af særlige kortpakker med spillere. Det minder på mange måder om at samle på digitale fodboldkort, hvor nogle spillere er mere sjældne og bedre end andre.
Den helt store forskel på virkelighedens fodboldkort og dem i FIFA er dog, at man i Ultimate Team rent faktisk kan spille med sine spillere.
Kortpakkerne kan enten optjenes i spillet eller købes for både rigtige penge eller en virutel spilvaluta.
Og er man heldig nok, kan man rent faktisk trække de bedste spillere.
Hvem drømmer ikke om at kunne tilføje Lionel Messi, Cristiano Ronaldo eller Neymar til sit hold, selvom man oftest ender med Eliaquim Mangala eller Lukáš Hrádecký.
Selvom chancen for at få de bedste spillere er ufattelig lav, bliver det hurtigt fristende at købe den næste pakke.
For hvad nu hvis, man rent faktisk var heldig denne gang?
Ultimate Team har langsomt, men sikkert, vokset sig til at være den vigtigste spilfunktion for EA, og det stopper ikke ved fodbold og 'FIFA', men gælder på tværs af deres mange sportsspil – lige fra basket til ishockey.
I 2020 alene tjente de samlet mere end 1,62 milliarder dollars på deres Ultimate Team-funktion, hvilket svarede til omkring 29 procent af alle de penge, de hentede hjem det år, viser tal lagt frem af mediet Gameindustry.biz
Derfor giver det god mening, at det også er den spilfunktion, der får mest opmærksomhed fra EA, når de udgiver et nyt 'FIFA'.
'FIFA 16': Nu kan kvinderne også sparke
Det er egentlig ret vildt, at det skulle tage 22 år, før man for første gang kunne spille med en kvindelig spiller i et 'FIFA'-spil.
Men det var nu engang tilfældet i 'FIFA 16', som for første gang introducerede spilbare kvindelandshold.
Der var 12 forskellige lande at vælge mellem, men desværre måtte vi se langt efter Pernille Harder og Nadia Nadim, da Danmark ikke var blandt de udvalgte.
Og det er de desværre stadig ikke.
En af de kvinder, der dog kunne se sig selv i 'FIFA 16' var amerikaneren Alex Morgan, der blev interviewet af EA i forbindelse med udgivelsen af spillet.
- Det er en kæmpe ære for kvindelige spillere og vores hold at være inkluderet i 'FIFA 16'. Jeg har altid undret mig over, hvordan det ville være at se os i spillet, og det er fedt, at det nu er en realitet, siger hun og uddyber:
- Vi professionelle bliver inspireret af de mange piger, der støtter os og stræber efter at være i vores sko en dag. Jeg var engang selv den lille pige, og jeg ved, hvor vigtigt det var for mig at have rollemodeller, jeg kunne efterligne både på og uden for banen, siger Alex Morgan.
Og selvom det har taget lang tid, er 'FIFA' i dag et langt mere kønsinkluderende spil, end det var tidligere.
I 'FIFA 21' havde man muligheden for at spille med kvinder i funktionen "Volta", der er street-fodbold, men i 'FIFA 22' går EA skridtet længere.
Her kan man nemlig for første gang designe sin egen kvindelige spiller i "Pro Clubs"-formatet, hvor man spiller online som en enkelt spiller på et helt fodboldhold med ti andre, der spiller mod 11 andre.
I 'FIFA 22' har de også valgt at tilføje den tidligere Arsenal-spiller Alex Scott som kommentator, der ligeledes bliver den første kvinde til den post.
'FIFA 20': En "genudgivelse" fyldt med fejl
Der findes dårlige anmeldelser, og så findes der elendige anmeldelser.
Og det må man sige, at 'FIFA 20' fik fra de mange brugere, da det udkom i 2019.
Intet sted fremgår det tydeligere end på siden Metacritic, der samler spilanmeldelser fra både brugere og anmeldere.
Her fik 'FIFA 20' godt nok 79 point ud af 100 fra spilanmelderne, men brugerne var langt fra enige i den bedømmelse.
De 3.582 brugere, som på nuværende tidspunkt har givet spillet en anmeldelse, var nemlig næsten alle sammen negativt stemte over for spillet, hvilket da også har resulteret i en mildest talt katastrofal samlet anmeldelse på 1.2 ud/ 10.
En bruger, der hedder Rumbledore, begrundede sin anmeldelse på nul ud af ti med, at EA udgiver det samme spil år efter år med nogle få ændringer, som alle er ligeglade med.
Brugeren PhillsAcer var enig med Rumbledore og gav spillet nul stjerner.
- 'FIFA' har ikke ændret sig siden 2017. EA får deres lette penge for deres små opdateringer, og det er det samme indhold, vi får år efter år, skrev PhillsAcer.
Selvom folk tilsyneladende var trætte af, at EA ikke for alvor gjorde noget for at distancere 'FIFA 20' fra de tidligere spil, led spillet også af en masse fejl.
De kom især til udtryk i karrieredelen af spillet, hvor man indtager rollen som manager for en valgfri fodboldklub.
Fejlene betød, at modstanderholdene ofte ville stille med tilfældige ungdomsspillere i stedet for den normale startellever, og det var ikke unormalt, at man spillede tre kampe på tre dage i spillet, fordi det ikke kunne planlægge forskellige fodboldturneringer ordentligt.
Det ledte blandt andet til, at hashtagget #FixCarrerMode begyndte at trende på sociale medier, som der blev skrevet om på mediet EsportsTalk.
Om 'FIFA 20' i bund og grund var så meget dårligere end 'FIFA 19' eller 'FIFA 21', må være op til den enkelte at vurdere, men det er et godt eksempel på den modstand, som EA i den grad har mødt de seneste par år, hver gang de har udgivet et 'FIFA'-spil.
Brugerne på Metacritics kritik af 'FIFA 21' er præcis den samme, som man finder til 'FIFA 20' og 'FIFA 19'.
Derfor bliver det spændende at se brugernes dom over 'FIFA 22'.