Dobbelt så mange færger og dobbelt så mange passagerer og biler.
Det er målet for ruten mellem Grenaa og Sverige for det svenske rederi Stena Line.
Rederiet flytter i 2019 fra sin nuværende svenske anløbshavn Varberg til Halmstad længere sydpå i Sverige.
Det skulle gerne lokke tusinder af lastbilchauffører til at tage Grenaa-færgen til Sverige i stedet for at køre over broerne, fortæller Tony Michaelsen, chef for Stena Lines ruter til Danmark.
- Der er over 30.000 lastbiler, som hvert år kører fra trekantområdet i Jylland til Småland i Sverige, siger han og fortsætter:
- Hvis de rejser med os, vil det koste dem det samme som at køre over broerne, men de vil spare en halv dag på turen frem og tilbage, fordi de kan bruge den lovbefalede hviletid ombord på færgen, mens de stadig er undervejs, siger han.
Hvis de 30.000 lastbiler fremover vælger færgen fra Grenaa til Halmstad, kommer Stena Line til at transportere 75.000 lastbiler om året.
I 2022 sætter det svenske rederi desuden en ekstra færge ind på ruten, hvilket skal fordoble antallet af passagerer hvert år og øge antallet af personbiler fra 45.000 til 95.000.