Vores Natur er titlen på DR's store, tværgående tema, der sættes i gang i foråret 2020. Her tager vi seere, lyttere og brugere med på opdagelse i Danmarks natur. For at blive klogere på den natur, der findes lige uden for vores døre – både i byerne, på det åbne land, ved hav og kyst, i skoven og ved søer og vandløb.
Missionen er, at så mange danskere som muligt skal få et forhold til den danske natur, bruge naturen og lære den bedre at kende.
Med Vores Natur vil vi gøre danskerne nysgerrige på Danmarks mangfoldige naturområder, som også er en del af vores fælles kultur.
Logo
Benyttes altid på alt materiale til temaet Vores Natur i enten sort eller hvid.
Farver
Forår
Benyttes på samme vis som billedmaterialet og med 35% Multiply i cirklen, så der opstår en nuanceforskel.
Sommer
Benyttes på samme vis som billedmaterialet og med 35% Multiply i cirklen, så der opstår en nuanceforskel.
Efterår
Benyttes på samme vis som billedmaterialet og med 35% Multiply i cirklen, så der opstår en nuanceforskel.
Vinter
Benyttes på samme vis som billedmaterialet og med 35% Multiply i cirklen, så der opstår en nuanceforskel.
Vilde Vidunderlige Danmark - ikonbillede
DR's ikonbillede for serien Vilde vidunderlige Danmark.
Fotobank
Motiv med handling
Benyttes altid uskarpt (med gaussian blur effect) som baggrund og skarpt som forgrund i cirklen.
Naturlig tekstur
Benyttes altid uskarpt (med gaussian blur effect) som baggrund og skarpt som forgrund i cirklen.
Har du behov for billederne som photoshop-filer, sendes en mail til designmanager Anna Nyvang (annp@dr.dk)
Organisk forstærkning
Benyttes som en ekstra forstærkning til fortællingen på Naturlig Tekstur motiver eller farveflader.
5. element - Organsisk forstærkning til video
Det 5. element er en del af DR´s kampagne for temaet Vores natur.
Hensigten med det 5. element er, på en levende måde, at vise naturen er tæt på - og ja levende.
Det 5. element består af en række klip med fritlagte dyr, som frit kan bruges oven på indhold, der relaterer sig til temaet.
Det 5. element kan i princippet bruges på alle DR´s platforme og ambitionen er, at så mange som muligt, anvender grebet, så vi skaber størst mulig sammenhæng og opmærksomhed omkring Vores natur.
I det følgende kan du se eksempler på hvordan det 5. element kan bruges.
Undertitler
Undertitel fil til eksternt brug
Undertitlerne bruges altid med understregning, der findes png og ai filer til download i DR’s Designmanager.
Undertitel farver
De fem undertitler VILD MAD, NAT I NATUREN, VILD NATUR VOR DU BOR, DANMARK UNDER VANDET og NATURSTAFETTEN har hver sin farve fra farvepaletten. Hvis der bliver lavet nye undertemaer, kan en anden farve fra paletten anvendes.
Logohieraki
Partner og fonde
Logoerne skal altid sættes på linie i sort eller hvid som vist i eksemplet.
Eksempel på hieraki med to logoer.
Billedskabelon
Med billedskabelonen kan du selv lave dine artikelbilleder klar. I photoshop-filen er fokusgrebet allerede etableret, og du kan selv vælge, hvilket billede du vil bruge og om det skal være med eller uden logo.
Flyer og plakat
Sådan bruges det
Cirklen er altid 90% af den korteste side af hele formatet.
Eksempler med undertitel
