Efter at der i flere måneder har været meget stille i DR Koncerthuset på grund af corona-nedlukningen, kom huset torsdag aften stærkt i spotlyset. Det skete, da Danish Digital Awards blev uddelt ved en online-prisuddeling i København med Jacob Riising som vært. Uddelingen bliver arrangeret af Dansk Annoncørforening. DR Koncerthusets projekt ’En symfoni af effektfuld personalisering’ hentede både en guld- og en sølvpris i henholdsvis priskategorierne ’Marketing Automation’ og ’Personalisering’.
Helt konkret får DR priserne for det arbejde, DR Koncerthuset har gjort i de seneste år for at øge relevansen og værdien i kommunikationen med DR Koncerthusets publikum. Kunderne i DR Koncerthuset oplever det for eksempel hver gang, de besøger DR Koncerthusets hjemmeside eller får en mail fra DR Koncerthuset.
Får bedre anbefalinger
Når kunderne på hjemmesiden søger på en artist, går på opdagelse i kalenderen eller markerer favoritkoncerter, lærer DR Koncerthuset dem samtidig lidt bedre at kende. Det betyder, at hver enkelt besøgende også får bedre anbefalinger næste gang, han eller hun kommer på besøg på sitet, fordi der bliver skabt et mere personligt match ud fra de personlige referencer.
Samtidig bliver alle mails til kunder og tidligere kunder fra DR Koncerthuset sammensat unikt til hver enkelt modtager, så de på den ene side undgår ’støj’ fra noget, de slet ikke interesserer sig for, men omvendt får fremhævet noget af det, som de ifølge deres profil mest er til. Også aktiviteterne på Facebook og Instagram er tilpasset gæsternes profil.
I DR Koncerthuset er det Anne Buchwald Pedersen og Jane Lee Schneider, der har arbejdet med projektet, som er lavet i samarbejde med ONE Marketing og One Prediction.
Har udviklet sig positivt
I forbindelse med prisen siger de:
- Det er en stor ære at få anerkendelse for det store stykke arbejde, der er lagt for dagen de sidste par år, for endelig at stå med en færdig løsning, som nu skal udbygges og optimeres, så vi skaber endnu mere relevans for vores besøgende. Resultaterne har talt for sig selv, og det har været tydeligt at se, hvordan vores konverteringsrater og salg har udviklet sig positivt som følge af personalisering. Danish Digital Award er den mest ansete pris i branchen, så vi ser det som et stort skulderklap fra branchen, at vi torsdag tog hele to priser med hjem.
De digitale priser ved Danish Digital Awards har til formål at præmiere og gøre de mest inspirerende, effektive og veludførte digitale arbejder synlige for andre.
Det er ikke første gang, DR Koncerthuset får en pris ved Danish Digital Awards. Tilbage i 2017 modtog DR Koncerthusets hjemmeside prisen for ’Bedste design’ ved uddelingen.
