Ultra-app får pris i London

Den europæiske tv-streamingbranche har valgt at hædre DRs nye Ultra-univers for de 7-12-årige.

Ultras app har fået en ’TV Connect Award’ i London. (Foto: © screenshot, Type 1)

Lige før påske lancerede DR det nye Ultra-univers for de 7-12-årige børn, der både er at finde på dr.dk/ultra og i en ny app til smartphone og tablet. App’en er netop blevet tildelt en ’TV Connect Award’ i kategorien ’Best Millennial TV Offering’ ved et prisuddelingsshow i OXO Tower i London.

Det er den europæiske streaming-branche med leverandører af tekniske løsninger og komponenter, der står bag kåringen. Hvert år uddeler de priser til de bedste og mest innovative tv-streamingstilbud.

Udviklingschef i DR Medier, Anders Kappel, var med til uddelingen i London, som fandt sted i onsdags, og han er en glad mand:

”Det er altid dejligt at få ros – og så endda fra de voksne i den europæiske tv-streamingsbranche. Det er jeg naturligvis rigtig stolt af på DRs vegne. Men jeg er allermest glad for, at børnene i stor stil bruger vores nye digitale tilbud. Ambitionen har været at rykke helt tæt på deres virkelighed, og det har vi haft succes med,” siger Anders Kappel.

Godt modtaget

Det nye Ultra-univers har været i luften i lidt over halvanden måned, og universet er blevet taget godt imod af DRs yngre brugere. Indtil nu er Ultra-app’en blevet downloadet over 75.000 gange, og den har godt 100.000 besøg om ugen.

Med det nye Ultra-univers har de 7-12-årige fået deres egen digitale indgang til indhold, der er tilpasset netop de platforme, de bruger. Universet er skabt for at give de større børn en digital legeplads rundt om DRs tv-indhold, som også kan være med til at forberede dem til brugen af sociale medier.

Ultra-app’en er udviklet i et samarbejde med virksomheden Nordija, som har stået for den tekniske del.