Kampagneværkstedet

Trafik er den største fare for unge. I Kampagneværkstedet kan eleverne producere en film eller et læserbrev og på den måde få fokus på trafikproblemerne. Deltag i kampagnen og vind præmier for bedste film og læserbreve.

Det ser ikke ud til, at du er logget ind med Unilogin.
Log ind her for at kunne afspille videoen.

Lav en film eller skriv et læserbrev og red en kammerat i trafikken.

Hver uge må en politimand tage hjem til forældre for at fortælle, at deres barn er blevet dræbt i trafikken. Trafik er den største fare for unge mellem 15 og 24.

Derfor starter DR Kampagneværkstedet, hvor eleverne med en film eller et læserbrev skal sætte fokus på trafikproblemerne og dermed være med til at redde deres kammeraters liv. Kampagneværkstedet er et undervisningsforløb til elever i udskolingen primært til faget dansk. Her skal eleverne lave en kampagnefilm eller skrive et læserbrev, som sætter fokus på trafikproblemerne og dermed kan være med til at redde deres kammeraters liv. Alle indsendte film og læserbreve deltager automatisk i konkurrencen om biografbilletter til hele klassen. Kampagneværkstedet kan gennemføres på fem til ti timer. Forløbet er rettet mod faget dansk, og dækker samtidig fællesmål for "Faghæfte nr. 48: It- og mediekompetencer" og "Faghæfte nr. 20: Færdselslære".

Det er DR, Rådet for Sikker Trafik og Trygfonden der står bag den landsdækkende kampagne "Tag chancen - bare ikke i trafikken".