Det gik nok ikke mange danske næser forbi, at Jonas Vingegaard for knap en uge siden blæste afsted på sin enkeltstartscykel på næstsidste etape af Tour de France.
På tidskørslen blev den danske cykelrytter nummer to, og dermed satte han en tyk, fed streg under, at den gule førertrøje tilhørte ham.
På den efterfølgende etape skulle der så poppes champagnepropper og tages billeder på paradekørslen mod Paris - en markering af, at Tour de France nåede planmæssigt og godt til målstregen.
Sådan en afslutning får vi dog ikke på kvindernes udgave af det franske etapeløb.
Her har en tidskørsel - eller enkeltstart om man vil - aldrig været en del af ruten, og festligheder på paradekørslen bliver det heller ikke til, da løbet søndag slutter med en strabadserende bjergetape.
Der er dog en grund til, at kvindernes Tour de France slutter markant anderledes end mændenes, fortæller Trine Schmidt, der er cykelkommentator hos Discovery Plus.
- Man har kun otte dage at gøre godt med, og Tour-organisationen har så valgt at sige, at de gerne vil have et så seværdigt Tour de France som muligt. Og så har de vurderet at enkeltstarter ikke er lige så god TV-underholdning, som samlede starter er, siger Trine Schmidt.
Den beslutning har dog skabt utilfredshed flere steder.
Hollandske Ellen van Dijk, der er verdensmester i disciplinen, mener, at enkeltstarter hører sig til i store etapeløb.
- Som enkeltstartsspecialist ønsker jeg selvfølgelig en enkeltstart, men jeg tror også, at alle vil give mig ret i, at store etapeløb normalt indeholder en enkeltstart, siger van Dijk ifølge Cyclingnews.
- Du har sprinteretaper, du har mellemetaper, du har bjergetaper, og normalt har du også en tidskørsel. Når du vil have et fuldt billede, skal det være en del af det.
Den danske cykekommentator erklærer sig enig.
Ligesom den hollandske cykelrytter savner også hun en enkeltstart i kvindernes udgave af Tour de France. Men det er ikke kun her, de mangler, fortæller hun.
- Der er forbavsende få enkeltstarter på kvindernes World Tour. Enkeltstart er en del af cykelsporten, og jeg synes, der skal være noget for alle ryttertyper, siger hun.
- Men det er heller ikke udelukket for fremtiden.
Paradekørsel? Nej tak!
Ligesom det er tilfældet for enkeltstarten, er paradekørslen også blevet skrottet i kvindernes Tour de France.
Og igen er det til fordel for seværdigheden, fortæller cykelkommentatoren.
- Vi har otte dage et gøre godt med, og selvom paradekørsel er festligt, er det ikke det mest spændende at kigge på, siger hun.
Uanset hvad skal det dog nok blive en fantastisk afslutning, fortæller cykelkommentatoren.
Sidste etape af Tour de France slutter nemlig med, at feltet skal klatre op over en stigning, der bestemt ikke er for sarte sjæle. Syv kilometers strabadserende stigning venter, og på det stejleste sted går bjerget 24 procent op ad.
- I stedet får vi en hæsblæsende etape op til La Super Planche des Belles Filles, og det er væddeløb til det sidste, så det må siges at være seværdigt, siger Trine Schmidt.
Særligt med de rødhvide briller er der god grund til at glæde sig over afslutning på det franske etapeløb.
Danske Cecilie Uttrup Ludwig har allerede vundet en etape og ligger også nummer fem i det samlede klassement.
Og flasker alt sig for den danske cykelrytter, kan hun øjne en samlet podieplads, fortæller Trine Schmidt.
- Det er svært, men det er muligt. Hun viser overskud over for sine direkte konkurrenter, og kan hun ligge sammen med dem, kan hun også køre fra dem, hvis hun har en god dag, siger hun.
Du kan følge 8. og sidste etape af Tour de France Femmes live på dr.dk.