Det er lidt ligesom med opdateringerne til din computer eller mobiltelefon. Og så alligevel ikke helt.
For i Formel 1 nytter det ikke noget at gang på gang at skubbe påmindelsen til i morgen. Her leder holdene løbende efter forbedringer af deres racerbiler for at holde trit med konkurrenterne.
Undervejs i sæsonen monterer de såkaldte opgraderingspakker. Et teknologisk, materielt våbenkapløb, som alle teams, på nær Haas med danske Kevin Magnussen, har gjort indtil videre.
Men til weekendens grandprix i Ungarn sker det - endelig - og faktisk er Magnussen den eneste af holdets to kørere, som får glæde af det.
Ventetiden skyldes blandt andet, at danskerens holdkammerat, Mick Schumacher, har totalsmadret sin bil to gange. Det har udfordret mekanikerne i garagen, forklarer Haas' teamchef, Günther Steiner, til tyske Bild.
- Vi havde nogle ulykker, så materialet og ressourcerne blev brugt til at genopbygge bilerne, siger Günther Steiner.
Derfor har Haas måttet vælge, hvilken bil de ville opdatere først, og det bliver køreren med den bedste placering i VM-stillingen, lyder det. Her ligger Magnussen nummer 11 med 22 point, mens Schumacher er nummer 15 med 12 point.
Valget understreger nok engang, at Kevin Magnussen er Haas' førstekører, siger Peter Nygaard, DR Sportens Formel 1-ekspert, der ikke er overrasket.
- Magnussen har erfaringen og den tekniske knowhow til at kunne lære en opgradering bedre end Mick, siger Peter Nygaard.
Samtidig har den 29-årige dansker vist nogle egenskaber, den seks år yngre tysker ingenlunde har udmærket sig på i årets sæson. Omend den sandhed ikke just er en, de ligefrem turnerer med fra Haas' side, griner Formel 1-eksperten.
- De har meget få reservedele og tænker derfor selvfølgelig også på, at Kevin Magnussen har en langt mindre fejlkvote.
- De skal ikke ud og smadre de nye dele, fordi der er ikke flere. Der ligger ikke nogen på hylderne, og den risiko er mindre med Kevin, end den er med Mick Schumacher, siger Peter Nygaard.
Haas har før brændt nallerne på en opgradering
For et hold af Haas' størrelse, der opererer på et af sportens mindste budgetter, skal der ikke mange uforudsete udgifter til, førend mørke skyer driver ind over regnskabsbøgerne.
Haas, men også de andre hold, vil imidlertid strække sig langt, når det gælder racerbilens kunnen, forklarer DR Sportens Formel 1-ekspert.
- Opgraderingerne hjælper klart og er det, der afgør VM. Det er rigtig godt at begynde sæsonen med en god bil, men det er langt bedre at slutte sæsonen med den bedste bil.
Peter Nygaard oplever især en teknologisk oprustning og kamp mellem de største teams om, hvem der kan lave flest opgraderinger.
- Den bil, holdene kører i, blev designet for et år siden, så allerede inden, at den kører de første meter, ved de godt, at der er nogle ting, de kan forbedre, siger Formel 1-eksperten.
Det er dog også set, at store satsninger har fejlet. Især hos Haas. I 2018 havde det amerikanske team en forrygende sæson, der kastede en femteplads i VM-stillingen og mange penge af sig. Året efter gik det galt.
- Sporene fra 2019 skræmmer hos Haas. De havde et stort budget og kastede sig ind i et meget ambitiøst udviklingsprogram, hvor der kom nye opgraderinger til bilerne ret mange gange i løbet af sæsonen, men det hjalp ikke.
- Haas sluttede faktisk sæsonen med nøjagtig samme bil, som de begyndte med, selvom de havde lavet en masse kostbare opgraderinger i løbet af året, siger Peter Nygaard.
Hos Haas er Günther Steiner meget tilfreds med, at holdet når at opgradere Magnussens bil til weekendens grandprix, fordi Formel 1 efterfølgende holder pause indtil slutningen af august. I den periode foreskriver Formel 1-reglementet, at holdenes hovedkvarterer skal være lukket ned.
- Vi vil gerne have nogle data inden sommerferien, så vi har noget at arbejde ud fra, når vi vender tilbage, og hvis alt går godt, har vi opgraderingerne med til begge biler (når sæsonen genoptages, red.), siger Haas' teamchef i en pressemeddelelse.
Weekendens grandprix køres søndag i Ungarn med tre træninger om fredagen og kvalifikation lørdag.