Umiddelbart ligner Autodromo Hermanos Rodriguez et skrækscenarie for Kevin Magnussen. Med det mindste budget i feltet har Magnussens hold, Haas, valgt ikke at udvikle en speciel low-downforce bagvinge til de baner, hvor topfart er afgørende.
Uden den flade bagvinge med minimal vindmodstand havde Magnussen og kompagni for få uger siden et af sæsonens dårligste løb på højfartsbanen i Monza.
Og nu venter Autodromo Hermanos Rodriguez´ med en af de længste langsider i Formel 1. Hele 1,2 kilometer afvikles med speederen helt i bund.
- Men her kommer vi ikke til at mangle en low-downforce vinge, siger Magnussen til DR Sporten.
Byen med cirka 22 millioner indbyggere ligger i 2.200 meters højde. I denne højde er luften tyndere, med mindre ilt end ved havets overflade. Den tynde luft reducerer downforcen, som Formel 1-bilerne skal bruge for at have vejgreb i svingene. Derfor stiller det særlige krav til bagvingen.
Hvis Autodromo Hermanos Rodriguez lå ved havets overflade, ville den lange langside få Formel 1-ingeniørerne til at finde low-downforce vingen frem for at minimere vindmodstanden og dermed få maksimal topfart.
- Luften i Mexico City er så tynd, at der ikke er brug for low-downforce vingen - som vi altså ikke har. Faktisk kører vi med den vinge med maksimal downforce, som vi også bruger i Monte Carlo (den langsomste bane i VM-serien, red.), forklarer Kevin Magnussen.
Den tynde luft kan også påvirke kørerne rent fysisk, og i 2017 måtte Kevin Magnussen afbryde fredags-træningen til Mexicos Grandprix.
- Jeg fik højdesyge - med kvalme, svimmelhed og opkast. Det, tror jeg, skyldtes den tynde luft. Men bortset fra dengang, lægger jeg ikke rigtig mærke til det, når jeg sidder i bilen. Men man kan godt blive lidt stakåndet, siger Kevin Magnussen.
Den tynde luft i Mexico City påvirker også Formel 1-bilernes køling. Med færre luftpartikler, skal der en større luftmængde gennem kølerne for at holde det rette temperatur for motor, transmission og bremser.
Det betyder, at køleindtagene er større end på alle andre baner, og det øger vindmodstanden.
High-downforce vingen og de større køleindtag giver en vindmodstand på Autodromo Hermanos Rodriguez, der er så høj, at topfarten trods de 1,2 kilometer langside med speederen i bund "kun" ligger omkring 360 kilometer i timen.
Og så er spørgsmålet, om Kevin Magnussen i den tynde mexicanske luft kan få så meget fart i racerbilen, at han kan score VM-point for anden weekend i træk.
I sidste uge blev danskeren nummer ni i USA. Han har indtil nu kørt på Autodromo Hermanos Rodriguez fire gange i karrieren. Hans bedste resultat kom i 2017, hvor han fra sidste startrække kørte sig frem til ottendepladsen.
Der køres kvalifikation i Mexico lørdag, mens grandprixet køres søndag aften. Begge dele kan ses på Viaplay.