Advarsel: Milde spoilers for første halvdel af 'Russian Doll'.
Normalt kan man ikke skrive, at nogen dør i en serie eller en film uden at få halvdelen af internettet på nakken.
Men i 'Russian Dolls' er hovedpersonens død ikke en spoiler, men præmissen.
Nadia (Natasha Lyonne fra 'Orange Is the New Black') bliver ved med at dø den ene mere bizarre død efter den anden, men hver gang genstarter historien til hendes 36-års fødselsdag, hvor hun står og kigger sig selv i spejlet.
Personligt elsker jeg konceptet, fordi det på en sjov måde går lidt i rette med en bestemt filmfantasi om, at mennesker ændrer sig gennem én skelsættende oplevelse.
At man er én person på den ene side og et nyt menneske på den anden side.
Edward Norton kommer i fængsel i 'American History X' og holder op med at være voldelig nazist, Lady Gaga møder Bradley Cooper og får pludselig format til spille stadionkoncerter i 'A Star Is Born'.
I 'Russian Doll' sker Nadias forandring til et bedre og større menneske ikke gennem en enkelt oplevelse eller person, men ved brud på hendes vaner gennem gentagelse, gentagelse og atter gentagelse.
Det sker i en detaljegrad, man nok ikke ville gide at se på, hvis ikke det var pakket ind i sådan et vildt og skarpt koncept.
Der er en lang række film og enkelte serieepisoder, der har benyttet sig af det hurtigt fængende, men risikabelt klaustrofobiske koncept, før.
Den absolut mest berømte er 'Groundhog Day' med Bill Murray fra 1993, der nærmest er blevet navnet på den genre.
Da 'Edge of Tomorrow' og 'Happy Death Day' kom frem, var der stort set ikke en anmeldelse, der ikke beskrev dem som henholdsvis action- og gyserversionen af 'Groundhog Day'.
Dø, reset, prøv noget nyt, dø igen, reset.
Der har også været enkelte serieafsnit der har fortalt reset-historier såsom'X-Files','Black Mirror' og 'Twilight Zone', men ingen serier har ført konceptet så overbevisende igennem en hel sæson som 'Russian Doll'.
Det fungerer først og fremmest, fordi vi ikke kun er fanget i hovedet på Nadia. For første gang i en reset-historie får vi nemlig to perspektiver.
Nadia møder Alan i en genial afslutning på tredje afsnit i en elevator, der styrter ned, hvor de er de eneste to, der tager det helt roligt.
'Det er lige meget, jeg dør hele tiden', siger han chokerende.
Det er sjovere at se to personer arbejde sammen om at løse mysteriet.
Det bliver også klarere, hvad universet langsomt prøver at lære dem gennem de utallige resets.
Og moralen bliver betydeligt mere psykologisk nuanceret og vedkommende, end der har været plads til tidligere.
Det fremstår nemlig ikke som en bestemt kritik af hverken Nadias type, der dyrker ekstrem kaos, eller Alans, der dyrker ekstrem orden.
I stedet bliver det et underholdende portræt af et bestemt tidspunkt i voksenlivet, hvor hjernen for længst er vokset sammen og ens forsvarsværker er stivnet i en bestemt form (og når jeg skriver 'ens', så mener jeg selvfølgelig mig selv, jeg er præcis 36 år som Nadia og hænger mine skjorter præcis lige så lige som Alan).
Alan lukker folk ude med sit kontrolbehov, og Nadia lukker alle ude med sin kompromisløse insisteren på kaos og frihed.
Så bare kom i gang med at se 'Russian Doll' - og når du er færdig, kan du kaste dig over disse tre film, som også har brugt reset-tricket til at lære deres hovedpersoner at blive bedre mennesker.
Groundhog Day (1993)
Bill Murray skal lære ikke at føle sig bedre end andre.
Han starter med at være en sur, snobbet tv-meteorolog, men efter bare et par hundrede tryk på reset-knappen er han alle tiders flinke fyr.
Han hjælper de ældre med at skifte dæk og elsker sin lille landsby og Andie McDowell.
Tidsloopet skiller sig en lille smule ud, fordi han ikke partout skal dø for at resette.
Men han dør nu ret meget ('stukket ned, skudt, forgiftet, frosset ihjel, hængt og brændt', som han siger i filmen).
Edge of Tomorrow (2014)
Tom Cruise skal lære at blive modig.
Han spiller en højtstående officer, der er lidt af en kujon.
Jorden bliver invaderet af morderiske rumvæsener, men han tør ikke at gå i kamp.
På dagen for det afgørende slag om jordens skæbne begynder et tidsloop, hvor han vågner op igen, hver gang han taber.
Til sidst lærer han at blive modig og sej nok til at klare rumvæsenerne og vinde Emily Blunts hjerte.
Happy Death Day (2017)
Jessica Rothe skal lære at holde sig til singlemænd på sin egen alder.
Hun spiller en universitetsstuderende, der har en affære med en gift professor.
Hun bliver jagtet og dræbt igen og igen af en morder med en creepy maske med et børneansigt på.
Hver gang vågner hun op på sin egen fødselsdag, indtil hun opklarer, hvem morderen er.
Og finder en kæreste fra klassen.
Hele første sæson af 'Russian Doll' kan ses på Netflix.