Se Whiteeth.dks svar til Kontant-programmet "Snydt af snedige sælgere"

Kontant satte torsdag fokus på nethandel, hvor forbrugerne blev tilknyttet abonnementer - typisk i forbindelse med køb af skønhedsprodukter.

I programmet undersøgte Jakob Illeborg blandt andet firmaet Whiteeth.dk.

I den forbindelse sendte programmets tilrettelægger en mail til Whiteeth.dk 30. august med en forespørgsel om et interview og forsøgte at komme i kontakt med firmaet telefonisk.

Firmaet er først vendt tilbage torsdag den 14. september klokken 13.06. Det er efter programmets deadline, men Whiteeth.dks svar kan læses her:

Hej Kontant

Som virksomhed giver vi folk muligheden for, at man kan prøve vores vare til en rimelig pris. Når kunden modtager sin vare, så tilmeldes de automatisk et prøveforløb på produktet i 7 dage. Afmeldes dette ikke så fortsætter vi med at sende produktet til kunderne. Dette gør vi med god tro om, at kunden er glad for vores produkt, og at de fortsat gerne vil have det tilsendt.

Dette er bare en ny forretningsmodel, og det har intet at gøre med svindel. WhiteethDK prøver at være kreative og iderige for at opnå succes samt tilfredse kunder.

Når man handler hos os bliver man bedt om at bekræfte, at man er over 18 år gammel. Alt dette indgår også tydeligt i vores handelsbetingelser, og vi går ud fra, at vores kunder læser dem før at de bekræfter et køb.

På vores forside af vores hjemmesiden står der også at vores produkt koster 24 kr (499,- herefter).

Dette oplyses også i vores handelsbetingelser således;

Ved køb af vores produkt bliver du automatisk tilmeldt en abonnementsordning, se mere under pkt. 6.0.

6.3. Ved køb af produktet med vores særlige kampagne tilbud modtager du et gratis abonnemment til whiteeth.dk. Du vil efter udløbet af de 7 dage få tilsendt en ny pakke med vores produkt og blive opkrævet 499,- eksl. gebyr!

Har I yderligere spørgsmål, så er I mere end velkommen til at stille dem.

Vh /WhiteethDK